tisdag 24 november 2015

Årets korvluciakandidater



Kandidat #1
Seba


Namn: Sebastian Mellblom
Hemort: Gränsen till Sibbo
Familj: Mamma, Pappa, Broidi, Hund
Gör: Går elämän koulu och spelar musik
Äter helst: Oxfilé (och korv, såklart)
Dricker helst: Öl
Musikvitsord: 10

Jag är som allra bäst när...jag är på scen och har en öl i handen.
Jag jobbar på att...göra min första läxa någonsin.
I framtiden...kommer jag att vara en musiker.
Ett korvluciaminne: Lassis graciösa gång ner för trappan i auditoriet.
Min senaste goda gärning: Köpte en öl till en (myndig) vän som inte hade råd.
Korvlucia ska...vara självsäker på scen, veta vad han gör och för Guds skull älska korv.
Viktigaste med korvlucia: Att håret inte brinner upp och att alla har det roligt.


Kandidat #2
Oliver


Namn: Oliver Mangs
Hemort: Grankulla
Familj: En bror och föräldrar
Gör: Blir intervjuad...
Äter helst: Mat
Dricker helst: Vatten...?
Musikvitsord: 10

Jag är som allra bäst när...jag tagit ett par...
Jag jobbar på att...dricka mer....
I framtiden.. är jag VD på ett stort företag.
Ett korvluciaminne: Kandidatpresentationerna på ettan.
Min senaste goda gärning: Hjälpte en katt ur ett träd år 2004
Korvlucia ska...älska korv.
Det viktigaste med korvlucia: Korvandan.

Kandidat #3
Bena


Namn: Benjamin Åkerlund
Hemort: Helsingfors
Familj:Föräldrar, Linus och katt
Gör: Brudar, mellanöl och idrott.
Äter helst: Korv
Dricker helst: Öl med korv.
Musikvitsord: 9

Jag är som bäst när...jag inte är i skolan
Jag jobbar på att... överleva gymnasiet
I framtiden... har jag stort hus, bra jobb och kanske kärring. Korv.
Ett korvluciaminne: Hur nervös man som etta var då abina sjöng "föbjudna" saker om lärarna och rektorn...
Min senaste goda gärning:  Donerade blod i fredags... Kim kallade mig faktiskt livräddare.
Korvlucia ska... ha en korv, fri tolkning.
Det viktigaste med korvlucia: Upprätthålla tradition.



Kandidat #4
Jokke


Namn: Joakim Seppelin
Hemort: Kökkeli, Esbo
Familj: Mamma, pappa, bror, syster, kylskåp.
Gör...saker intressanta och roliga.
Äter helst: En vällagad biff.
Dricker helst: En välkyld öl
Musikvitsord: 10

Jag är som bäst när... jag ätit en biff, tagit min tupplur och fått en kopp juhlamokka.
Jag jobbar på att...få mer inspiration för skolan (eternal struggle)
I framtiden... hoppas jag att jag trivs med mitt jobb och har en trevlig familj.
Ett korvluciaminne: När Björn Schaumans slogan för att bli korvlucia var "Om du inte röstar på mig gör du sig själv en björntjänst".
Min senaste goda gärning:  En äldre dam föll i tåget och jag hjälpte henne upp.
Korvlucia ska... se ut som att han gillar Kabanossi eller annan korvsort..hehe.
Det viktigaste med korvlucia:  Ge dagen en lätt och mysig stämning.


Röstningen pågår fram till den 7e december i gymnasiet lärkan. En röst kostar 20 cent och pengarna går oavkortat till abikassan. 


Foto: Olivia Gripenwaldt