måndag 17 augusti 2015

Nej,nej vi har inte skjutit upp skolstarten! Bara det här inlägget!

Vi har rivstartat! Välkomstplakat, blomhalsband, fruktbonanza, en och annan dykare och ABIABIABI, såklart.

Om det var nån som undrade så är eliten äldst nu, kan jag säga lite sådär supersubjektivt. Men även om vi såklart är världens bästa årskull, så är inte våra efterföljare så illa, och vi bjöd in dem på en tropisk välkomsfest i festsalen. Eller ja, det blev väl lite mer så att vi hade party, och nykomlingarna stod och tittade på, eftersom de ju fortfarande har kvar sin självbevarelsedrift, det var ju trots allt deras första pirriga dag i gymnasiet.
Vi delade i alla fall ut lite frukter (men icke banan, var ju regeln!) för att förgylla deras första intryck.

Vi fyllde auditoriet ännu lite mer till bredden än förra året och Magnus fick välkomna oss alla till vårt nya läsår, han med. Jag tänkte att nu är denna dag slut och här finns inget nytt att lära, men även vi "gamla" rävar fick nåt nytt att förundras över - vårt digitala lånesystem i skolbiblioteket är färdigt! Så nu är min plånbok ett bibliotekskort rikare. Och nu kan vi blippa böcker hela dagarna, kanske det rentav ökar någons läslust! Hur man lämnar in böcker känns dock fortfarande oklart, men man kanske ska börja med att läsa alla de som lånades under testandet av lånemaskinen....

Sen var min skoldag slut. Men jag vet mycket väl att den bästa delen var kvar för ettorna och deras tutorer. Det var skönt att tupplura den eftermiddagen, men oj, när jag insåg att jag inte fick vara med och leka lekar i år. Hoppas verkligen att ettorna hade en lika trevlig eftermiddag som jag för två år sedan!




Eftersom bananer förbjöds att delas ut till elever, så gav vi istället en till vår käre rektor Magnus. 
Den här bilden har jag med bara för att jag hoppas att du, Magnus, kommer ihåg den nästa gång någon form av media behöver en bild av dig. Kanske i samband med våra kommande superstudentexamensreslutat! 

De episka bilderna är tagna av Jesper Petterson!